Försäljning

Bedömning av ditt gods vid försäljning

​Bedömning av dina saker görs kostnadsfritt på plats i våra lokaler måndagar mellan 09:00 - 19:00. Där tar du in dina saker du önskar sälja och packar upp dem så gör vi tillsammans en bedömning om vi kan ta emot dem för försäljning. Bra att tänka på är att värdet på varje objekt får inte understiga 150:-. Det totala uppskattade försäljningsvärdet måste även överstiga 2000:-

Vi gör även kostnadsfria hembesök för rådgivning av sterbhus på plats.

Har du enstaka objekt går det naturligtvis bra att maila oss bilder och information om objekten så gör vi en bedömning om dessa är säljbara och återkommer så snabbt vi kan med svar.

Inlämning
När du har bestämt dig för att sälja skrivs en inlämningsorder. Där fyller vi i dina personuppgifter samt ditt kontonummer för inättning av likvid för sålda objekt efter auktionen.

I övrigt gäller:
 

  • ​Inlämning sker måndagar klockan 09:00-19:00.
  • Vi packar och transporterar tisdagar, onsdagar och torsdagar. Boka i god tid innan.
  • Vid hembesök lämnar vi ett fast pris på transporten. Transportpriset dras av från försäljningsresultatet.
  • Försäljningen redovisas 20 dagar efter auktionen.
  • Avgift per utrop (slagavgift) är 20 kr inklusive moms.
  • Försäljningsavgift på auktion är 25 % inklusive moms på det klubbade priset.
Om dina objekt mot förmodan inte skulle bli sålda på auktionen, har du måndagen efter auktionen på dig att hämta tillbaka dessa. Görs inte detta tillfaller objektet/en Eskilstuna Auktionsverk att fritt förfoga över. Oftast skänks dessa objekt till hjälporganisationer såsom Öppna Hjärtat.



Tömning

Om du skulle vilja tömma hela eller delar av ett hem (t.ex. sterbhus) kan vi göra ett hembesök och lämna offert på arbetet som ska utföras.

Vid tömning erbjuder vi följande:

Vi packar, hämtar och säljer det som går att sälja. Osäljbara föremål lämnas för återvinning eller till hjälporganisationer. Vi är även behjälpliga med att ordna med flyttstädning genom en av våra samarbetspartners.